Pro jediný státní pivovar České republiky jsme zatím navrhli dvě webové aplikace – intranet pro zaměstnance a e-shop pro partnery. Uvádíme tak do chodu nedávno změněný vizuální styl a zároveň zjednodušujeme vnitřní i obchodní procesy.
Budvaru chybělo místo, kde by jeho zaměstnanci našli pohromadě všechny online nástroje a data. Potřebné funkce intranetu byly celkem detailně stanovené v zadání, a tak jsme měli za úkol hlavně navrhnout informační architekturu a najít vhodné kompromisy v integraci externích nástrojů.
Vedení pivovaru kladlo největší důraz na strukturu a interakce v databázích směrnic a zaměstnanců, lidi ve výrobě se zase nejvíce zajímají o aktuality a hlavně o to, co si dají k obědu. Abychom zjistili tohle a taky všechno ostatní, popsali jsme na UX workshopech se zástupci jednotlivých oddělení spoustu tabulí a post-itů.
V půlce projektu nás přibrzdila pandemie, takže jsme iterace designu a uživatelské testování řešili online. Naštěstí jsme už na začátku projektu zvolili Miro pro prezentaci struktury a Figmu na tvorbu uživatelského rozhraní – oba nástroje umožňují jednoduchou vzdálenou kolaboraci. Testování prototypů s uživateli bylo nakonec jednodušší než obvykle. Zástupcům klienta jsme připravili scénáře, podle kterých zvládli výzkum sami moderovat, a výsledky ukázaly, že jsme díky intezitě úvodní komunikace nespáchali žádné zásadní chyby.
Zaměstnanci Budvaru tak poprvé dostali do rukou nástroj, kde si na jednom místě zkontrolují výkazy, požádají o dovolenou anebo zjistí, co budou obědvat. Tedy po několika měsících vývoje, o který se postarali kolegové z Make it Run.
Dříve si partneři Budvaru objednávali produkty telefonicky nebo e-mailem. Dostali jsme proto za úkol spustit e-shop, kde mají možnost svou objednávku piva jednoduše sloučit se sklenicemi, podtácky a dalším doplňkovým zbožím.
Více výzev v rámci projektu museli řešit vývojáři. My jsme jen navrhli přívětivý e-shop, který byl speciální pouze povinným přihlášením uživatele a balením produktů po paletách.