Úplně první pražský mrakodrap na Žižkově postavili v roce 1934 Josef Havlíček s Karlem Honzíkem jako sídlo Všeobecného penzijního ústavu. Inovativní technologie a jedinečný křížový půdorys tenkrát vzbudily ohlas v Praze i v zahraničí.
Po válce v budově sídlily odborové svazy, ale v roce 2019 se dům v rukou nových majitelů znovu otevřel veřejnosti. My jsme mu pomohli dát novou tvář a první dva roky se starali o digitální komunikaci.
Mezi favority na nový název se objevila například slova Vertigo (akcentující výšku a dominantní postavení budovy v rámci Žižkova) nebo DOST (které vycházelo ze zkratky předchozího názvu Domu odborových svazů a negovalo ho).
Ze 14 variant si investoři nakonec vybrali název Radost, který zmíněnou zkratku obsahuje, ale nechává minulé dekády daleko za sebou a odkazuje se spíš k původní meziválečné tváři budovy Všeobecného penzijního ústavu. Reaguje mimo jiné na sál Přítomnost, který si svůj název udržel od roku 1934 dodnes, nehledě na průběžné změny v jeho využívání. Slovo Radost zároveň optimisticky připomíná nový začátek, který dům čekal.
Dědictví funkcionalismu, které s sebou nese jedinečnou kvalitu architektury, a velké ambice do budoucích let se staly hlavními pilíři komunikace. Úvodní kampaně jsme doplnili sloganem „To je Radost“.
Dům jsme potřebovali naplnit nájemníky co nejdříve, a tak jsme začali pracovat na vizuálním stylu ještě před finálním schválením názvu. Zároveň jsme museli počítat s možností, že se název za několik let změní, stejně jako podoba budovy nebo jejího okolí.
Proto jsme oslovili KOMETA Typefaces a vizuální identitu postavili na originálním písmu, které se inspiruje především tvary funkcionalistického nábytku. Díky němu může komunikace držet pohromadě bez ohledu na změny okolností.
Stěžejním prvkem identity domu byl odjakživa jeho kachlový obklad. Mřížku, kterou dlaždice tvoří, jsme s odkazem na meziválečný design povýšili na úroveň grafického prvku pojícího digitální i tištěné výstupy.
Před velkou výzvu nás postavil, jako obvykle, deadline – koncept a realizaci prvních výstupů jsme museli zvládnout během zimy. Opadané stromy v okolních parcích nám házely klacky pod nohy a na budově samotné se viditelně podepsalo jejích 90 let života. Jako řešení této situace jsme zvolili tři hlavní varianty kontrastních barevných kombinací a fotografie překrývali duotonem.
Webové stránky měly v první fázi především komerční funkci, ale zároveň představovaly historii a budoucnost budovy. Jakožto cíl všech digitálních kampaní musely vzniknout v extrémně krátkém čase, a tak jsme je postavili na našem oblíbeném Webflow bez účasti vývojářů. Ve spolupráci se Story TLRS a VNV Productions jsme se postarali o veškerý počáteční obsah včetně blogových článků.
Kromě webu jsme samozřejmě navrhli i vizuály pro sociální sítě a nasázeli desítky bannerů pro výkonnostní kampaně.
Dům Radost je plný kanceláří, bytů a zasedaček. Ve svém severním křídle však obsahuje taky komerční prostory pronajímané jako restaurace a prodejny. O jejich vzhled se předchozí majitel nezajímal, a tak vypadaly všelijak. Definováním manuálu pro polepy výloh a výkladců jsme se snažili přispět ke kultivaci veřejného prostoru – podívejte se, co na to říká Adam Gebrian.
Postarali jsme se taky o design a výrobu magazínu, který se majitelé rozhodli vydávat, jakmile se jim podařilo Radost naplnit kulturou.