Near & Dear Group

Zhruba po dvou letech úspěšného fungování Near & Dear Group se ukázalo, že začala přerůstat svou identitu, kterou jsme vytvářeli při jejím vzniku.

Od té doby se totiž rozdělila na dvě části (Communications a Ventures), přišla spousta nových kolegů a vznikly další firmy. Do toho jsme se všichni přestěhovali do nových kanceláří.

Branding
Web
Print design
Ukázka webových stránek Near & Dear na notebooku a na mobiluSymbol Near & Dear

Nová identita skupiny Near & Dear

Skupina potřebovala komunikovat adekvátně ke své velikosti a klientům. Proto jsme se rozhodli vytvořit identitu konzervativnější a variabilnější. 

V první fázi jsme aktualizovali dosavadní strategii a při tvorbě nové vizuální identity kromě loga nezůstal kámen na kameni. Téměř. 

Zachovali jsme totiž původní ideu prolínání barev. Ta reprezentuje spolupráci, propojení a společný růst firem ve skupině. 

Nově jsme do hry zapojili klidnější barevné kombinace, aplikované do jasných geometrických tvarů, které spolu vzájemně interagují. Modernizovali jsme práci s písmem a rozšířili spektrum doplňkových vizuálů.

Design poznámkového blokuVizitky

Generativní identita

Abychom získali nekonečnou variabilitu vizuálů a ušetřili týmu práci při tvorbě obsahu, zapojili jsme do hry automatizaci. 

Ve spolupráci s Katedrou vizuální informatiky Masarykovy univerzity jsme vyvinuli generátor, který umí na základě naprogramovaných pravidel tvořit nekonečné množství kompozičních variant. Autor příspěvku na sociální sítě vždy doplní jenom text. 

Zkuste si to sami, stačí klikat na obrázek.

Ukázka generativní identity na příspěvcích na sociální sítě
Text Klikni a oranžová šipka dopravaText Klikni a oranžová šipka nahoru

Web Near & Dear běží na Webflow

Už původní webovou prezentaci Near & Dear jsme tvořili na naší oblíbené platformě Webflow. Díky tomu jsme při redesignu nestavěli na zelené louce a ušetřili tak desítky hodin. Upravovali jsme sice strukturu a styl, ale mohli jsme navázat na původní kostru.

Pracovali jsme s interaktivními animacemi, které identitu na webu oživují, ale jsou dostatečně subtilní. Tak, aby zůstal obsah vždy v hlavní roli. 

Zásadním krokem je lépe popsaný příběh a hodnoty Near & Dear. A další důležitou novinkou je kariérní sekce. Tu dnes používají všechny firmy ve skupině, ale co je hlavní – HR tým si ji spravuje sám. Změny proto nemusí zadávat nikomu dalšímu a aktualizace pozic je pohodlná a rychlá.

Ukázka webových stránek na mobilních zařízeních

Z Vinohrad na Vinohrady

V roce 2022 byl pro Near & Dear zásadní přesun na novou adresu. Celá skupina obsadila dvě patra vinohradského činžáku u Náměstí Míru. A aby se z nových kanceláří staly Near & Dear kanceláře, potřebovaly nejen péči architektů, ale také tu naši. 

Nová identita se tak propsala i do interiérů. Spolupracovali jsme s architekty při výběru vhodného nábytku, hledali a našli písmo, které dnes potkáte nejen na všech našich dveřích, ale pro lepší přehlednost třeba i v kuchyni. 

Zasedací místnostUkázka polepů v kuchyni
Strategie Kuba Novák
Vizuální identita Pavel Holomek, Martin Kyjovský
Webdesign Tomáš Návrata
Generativní aplikace Vojtěch Brůža, Eva Kuhejdová