6. 8. 2024

ClickUp: Jak spravujeme projekty a co to přináší našim klientům

Adam Morkus
LinkedIn
šipka vpravo nahoru
Brand strategy, copywriting

V Semiboldu používáme interně celou řadu nástrojů, které nám zjednodušují a zpřehledňují práci. Je tu ale jeden, který šetří čas a nervy i našim klientům.

Ukázka rozhraní ClickUpu

Co je to ClickUp?

ClickUp je online nástroj pro organizaci týmu a projektové řízení. Malé i velké firmy ho používají, aby efektivně organizovaly týmovou práci a měly přehled o tom, kdo se čemu věnuje, jak to trvá dlouho nebo kolik to stojí.

Ukázka mobilní verze ClickUpu

ClickUp má široké možnosti přizpůsobení. Dokážeme ho přesně nastavit pro náš společný projekt tak, aby mu nebyl překážkou, ale dobře mu sloužil. 

Například díky šablonám a nastavením automatizací si usnadňujeme práci s často se opakujícími úkoly.

Proč používáme nástroje na projektové řízení?

  • Jsme efektivní – šetřením našeho času vám šetříme peníze. A šetřením vašeho času taky.
  • Jednodušeji a přehledněji komunikujeme – nemusíte se probírat nekonečnými e-mailovými vlákny. Každý úkol má své vlastní místo, deadline a diskuzi. Nic se neztratí mezi řádky. Během vteřiny víte, na čem pracujeme.
  • Optimálně využíváme svůj tým – díky pořádku v kapacitách je snadné stanovit deadline. A pak ho spolehlivě splnit.
Timeline projektu v ClickUpu

S kým a jak už využíváme ClickUp?

V ClickUpu spolupracujeme i s jedním ze svých největších klientů, Budějovickým Budvarem. Tomu spravujeme hlavní webové stránky a tvoříme microsites pro limitované edice piv. Úkoly pro správu webu už dnes od marketingového týmu přijímáme a řešíme skoro výhradně pomocí ClickUpu.

Se soukromou poliklinikou Health+, kterou jsme rebrandovali a vyvinuli jí nové webové stránky, se nám komunikace přes ClickUp také osvědčila. Zejména při finišování a ladění rozsáhlého webu a současném redesignu klinik bylo potřeba komunikovat hodně úkolů najednou.

Využili jsme ho také při spolupráci s platformou Začni učit! na její identitě, kampaních nebo při tvorbě tiskovin.

Detail tasku

[.c-quoteboxlight]Práce v ClickUpu mě upřímně ze začátku dost děsila. Říkala jsem si, že to bude jen další aplikace, které budu muset věnovat pozornost. Nevěřila jsem, že mi může práci ulehčit, zjednodušit a zefektivnit. Ale hned po prvním týdnu jsem byla příjemně překvapena. Vše je intuitivní, máte přehled nad jednotlivými úkoly a nemusíte nic složitě hledat v emailových vláknech. A pokud se to naučil takový odpůrce těchto nástrojů, jako jsem já, věřím, že to přesvědčí každého.
Barbora P., Budějovický Budvar [.c-quoteboxlight]

Jaké velké firmy spoléhají na ClickUp?

ClickUp využívají korporace jako Netflix, Google nebo Airbnb

Dobře vás zaškolíme

Abyste se s ClickUpem dobře a rychle spřátelili, uspořádáme pro vás krátký workshop.

Školení by se měl zúčastnit váš člověk, který nám bude zadávat práci. Ideální ale bude, když se potkáme se všemi, kdo budou chtít komentovat výstupy a sledovat, jak projekty postupují.

Nakonec vám pošleme krátký tahák, ve kterém shrneme, co jsme spolu probrali a který vám pomůže, kdybyste se náhodou ztratili. Takže si nemusíte dělat zápisky.

[.c-quoteboxlight]ClickUp nám velmi pomohl, když jsme během spolupráce se Semiboldem řešili mnoho věcí najednou. Práce s ClickUpem je pro nás jasná, intuitivní a vždy najdeme, co potřebujeme. Hodně užitečná jsou pro nás e-mailová upozornění.
Martina T., Health+[.c-quoteboxlight]

Je ClickUp jediná cesta? 

Rozhodně není. Pokud na další aplikaci nejste zvědaví nebo třeba tušíte, že náš společný projekt je tak malý, že je využití ClickUpu zbytečné, do ničeho vás nebudeme nutit. Klidně si volejme a pišme e-maily. 

Podobný nástroj je však nezbytnost v případě, že chceme projekt většího rozsahu udržet na uzdě. Nemusí to být nutně ClickUp, pokud jste zvyklí na něco jiného. Může to být třeba Basecamp, Asana nebo Trello, se kterými taky umíme pracovat. 

Důležitá poznámka na konec

ClickUp nám nenahrazuje schůzky, telefonáty a e-maily. Efektivně je doplňuje, stejně jako další kolaborativní nástroje, do kterých vás rádi přizveme. Pravděpodobně se u nás potkáte i s Figmou nebo MarkUpem a když budeme potřebovat naše týmy dostat ještě blíž, propojíme je napřímo ve Slacku.

Autor

Adam Morkus
Brand strategy, copywriting
LinkedIn