27. 1. 2025

Co bude umět Webflow v roce 2025

V polovině října 2024 proběhl další ročník Webflow konference, tentokrát živě v San Franciscu a v Londýně (a taky online). Jako každý rok byly představeny nové funkce a strategie platformy pro následující období.

Stejně jako vloni přinášíme shrnutí všech klíčových novinek, které ovlivní práci designérů, vývojářů i marketingových týmů v roce 2025.

Website Experience Platform (WXP)

V letošním roce dochází k významnému milníku: Webflow se posouvá od nástroje pro tvorbu webů ke komplexní platformě pro správu webových zážitků – Website Experience Platform (WXP). Jejím cílem je nabídnout uživatelům vše, co potřebují k úspěšnému fungování webu, na jednom místě: od tvorby stránek a správy obsahu, až po analýzy výkonu a personalizaci pro uživatele. To vše bez nutnosti používat externí nástroje.

Pro firmy to znamená větší flexibilitu – klienti, marketéři i další člénové týmu mohou snadno upravovat obsah a sledovat data přímo v platformě.

Analyze & Optimize

Na konferenci Webflow představilo dva nové produkty – Webflow Analyze a Webflow Optimize. V případě Analyze jde v podstatě o alternativu ke Google Analytics – měření a vyhodnocování chování návštěvníků na webu. Optimize je nástroj, který umožňuje nativní A/B testování a personalizaci obsahu.

Webflow Analyze

Webflow Analyze je analytický nástroj, který nabízí podrobný přehled o chování návštěvníků na webu. Nabízí přehledné vizualizace, mapy návštěvnosti a sleduje interakce uživatelů. Velké plus je, že data zůstanou v rámci Webflow, což zajišťuje větší ochranu soukromí.

Ve srovnání s robustními analytickými nástroji, jako je Google Analytics, je hlavní výhodou Webflow Analyze přehledné a intuitivní uživatelské prostředí a vysoká míra automatizace. Během jednoho kliknutí máte všechno nastavené a nemusíte už nic dalšího manuálně upravovat ani kódovat. Webflow Analyze je tak skvělou volbou pro ty, kteří hledají rychlý přehled o výkonu svého webu bez nutnosti hlubokých technických znalostí. Pokud naopak potřebujete detailní analýzy nebo sledování napříč kanály, mohou být jiné nástroje vhodnější.

Analyze je možné dokoupit jako doplněk k hostingovým plánům ve Webflow a jeho cena se pohybuje podle počtu návštěvníků vašeho webu od 29 $ do 229 $ (a více) za měsíc – tedy přibližně 700–5500 Kč za měsíc.

Zdroj: Webflow

Webflow Optimize

Zatímco Webflow Analyze shrnuje a vizualizuje vaše data, Webflow Optimize je pomáhá využít. Toto marketingové řešení umožňuje provádět A/B testování a personalizovat obsah pro návštěvníky webu. Snadno tak můžete testovat různé varianty obsahu a rychle je upravovat, aby se maximalizovala návratnost investic. Můžete například testovat různé verze tlačítek nebo změnit výrazný vizuál v úvodní sekci podle toho, jestli cílíte na nové nebo stávající zákazníky.

Velkou novinkou je funkce AI Optimize, která na základě dat dynamicky upravuje obsah webu pro každého uživatele, což zvyšuje šance na konverze.

I za tento produkt si připlatíte, cena se pohybuje od 299 $ za měsíc (zhruba 7200 Kč), a tak se vyplatí spíš pro rozsáhlejší projekty.

Jestli vás tento nástroj zaujal, můžete si pro podrobnější informace a návody zajít do Webflow Insights. My jsme s jedním z našich klientů začali Optimize zkoušet víceméně hned, takže se o něm můžete pobavit i přímo s námi.

Zdroj: Webflow

Page Building

Dříve byli editoři webových stránek odkázáni na úzkou spolupráci s designéry a vývojáři. Page Building tento proces mění a do rukou editorů tak přechází mnohem více možností. Webflow nově umožňuje rychlé vytváření stránek pomocí předem připravených komponent od designérů, což marketingovým týmům umožňuje samostatně a intuitivně tvořit stránky pro kampaně, události nebo nově uvedené produkty na trh – to všechno bez starosti z narušení celkového designu webu.

Zdroj: Webflow

AI Assistant

Není žádným překvapením, že i Webflow aplikuje umělou inteligenci do svých produktů. Jejich AI nástroj v současnosti slouží jako rychlá technická podpora při vývoji stránek a díky schopnosti generovat obsah na míru vašemu webu ho ocení designéři i copywriteři. Nový AI asistent vám kromě textového obsahu dokáže během chvilky vygenerovat i celé nové sekce – například navigace, ceníky nebo reference – které vizuálně zapadnou do vašeho webu.

Zatím si generování obsahu můžete vyzkoušet bez dodatečných poplatků, v budoucnu pravděpodobně půjde taky o placený doplněk.

[.c-tipboxlight]Pokud vás AI ve webdesignu zajímá, vyzkoušejte také Relume – nástroj na generování wireframů a sitemap.[.c-tipboxlight]

Pricing

S ohledem na všechny ohlášené změny přistoupilo Webflow k zavedení nových tarifů, které by měly lépe vyhovovat potřebám různých typů uživatelů. Jednotlivé plány už nebudou omezené počtem uživatelů a budou zahrnovat tři typy přístupů, které jsou přizpůsobené konkrétním rolím v týmu:

  • Plný přístup (Full seat): Ideální pro designéry a vývojáře, kteří potřebují kompletní kontrolu nad webem. Tento přístup umožňuje nejen návrh a úpravy designu, ale také správu pokročilých nastavení webu.
  • Omezený přístup (Limited seat): Skvělý pro marketéry a copywritery, kteří pracují s obsahem. Mohou snadno upravovat texty, měnit obrázky a tvořit nové stránky pomocí připravených komponent, aniž by zasahovali do složitějších technických nastavení.
  • Bezplatný přístup (Free seat): Nejvhodnější pro klienty nebo externí spolupracovníky, kteří si potřebují zobrazit náhled webu a kterým stačí mít možnost komentovat návrhy bez možnosti přímých úprav.

Mimo to Webflow aktualizovalo své Workspace a Site plány. Workspace plány, jako jsou Core, Growth, Freelancer a Agency, nyní umožňují práci až s 300 statickými stránkami na připravovaném webu (dříve 150) a zahrnují nové funkce jako je 301 přesměrování nebo další úroveň zabezpečení (SSA). Site plány, jako Basic, CMS a Business, přinášejí neomezené odesílání formulářů a u plánu Business také podporu pro známé formáty souborů jako je TXT nebo JSON.

Novinkou pro Freelancer a Agency Workspace plány je Client Seat. Jde o bezplatný přístup navržený přímo pro klienty, který umožňuje upravovat obsah a prohlížet analytická data na specifických stránkách – klienti tak nemusí mít přístup k celému Workspace, ale jen k jejich konkrétnímu webu. Tato funkce by měla být dostupná v první polovině letošního roku.

[.c-tipboxlight]Nové tarify by měly být spuštěny během února. Pokud si však chcete zachovat stávající ceny na celý příští rok, stačí přejít na roční plán do 29. ledna.[.c-tipboxlight]

Tím to ale nekončí…

Kromě výše zmíněných nástrojů stojí za zmínku i mnoho dalších drobnějších změn. Podívejte se na shrnutí všech novinek ohlášených na Webflow Conf 2024.

Z našeho pohledu rozhodně stojí za pozornost následující vylepšení:

Autor

Sára Nepilá
Web Designer
LinkedIn